Ieder kind heeft het recht op een veilige en zorgeloze jeugd. Toch krijgen jaarlijks meer dan 119.000 jongeren te maken met kindermishandeling. Dit is nog maar het topje van de ijsberg. CARE-FREE zet zich in voor iedereen die te maken krijgt met kindermishandeling door kennis en ervaringsdeskundigheid in te zetten voor bewustwording, preventie en vroegtijdige signalering van kindermishandeling.
Bij de opstart van Care-free had zaakvoerder Naomy enkel een logo. Skape blies leven in de verdere huisstijlontwikkeling, met als basis de mascottes die centraal staan in de communicatie van Care-free. Naast allerhande promomateriaal en een overzichtelijke website ontwikkelden we samen met Lucine een app waar kinderen gratis en anoniem informatie kunnen opdoen.
Klant: Care-free
Tags: Appdesign, huisstijl, print, animatie, webdesign, illustratie
Voor het lesmateriaal ter ondersteuning van voorlichting en training maakten we ook een game-app met webapplicatie voor directe interactie met de doelgroep. Samen met ‘ikbenarthur’ ontwierp Skape eveneens enkele doeltreffende animatievideo’s die de rode draad van de lesmodule vormen.